Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Miasta Krasnystaw (Plac 3 Maja 29, 22-300 Krasnystaw, tel: 82 576 21 57, email: miasto@krasnystaw.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Miasta Krasnystaw.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2025-01-15.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-15.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Radosław Dąbrowski, e-mail: r.dabrowski@krasnystaw.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 825762157. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodnaz ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-01-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Niespełnione wymagania
- Brak treści alternatywnych zdjęć w galeriach i załączników opublikowanych przed sierpniem 2021 r.,.
- Udostępnione materiały wideo nie posiadają transkrypcji tekstowej.
- Wyłączenia:.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,.
- Niektóre filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
6. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku
Wejście główne do budynku znajduje się od ulicy Plac 3 Maja.
Dla osób z niepełnosprawnościami dostęp zapewnia pochylnia o odpowiednim stopniu nachylenia.
Do Straży Miejskiej prowadzi bezpośrednie wejście od ul. Matysiaka, dostępne z poziomu chodnika.
Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet w budynku
Budynek Urzędu Miasta posiada dwa piętra.
W budynku nie ma windy.
Na parterze zlokalizowane są Biuro Obsługi Mieszkańców, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego oraz Straż Miejska.
W Biurze Obsługi Mieszkańca znajduje się wydzielone miejsce do obsługi interesantów z różnych wydziałów.
Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się w Biurze Obsługi Mieszkańca.
Dostęp na pierwsze i drugie piętro budynku zapewniają schody wyposażone w poręcz jednostronną.
Opis dostosowań w budynku
Na ścianie każdej kondygnacji, przy wejściu z klatki schodowej, znajduje się plan ewakuacji zawierający rozkład pomieszczeń. Krawędzie schodów przy zmianie poziomu posadzki zostały oznaczone taśmą kontrastową.
W obiekcie znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a.
Brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Znajduje się pętla indukcyjna.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą korzystać z pomocy poprzez:
wysyłanie korespondencji na adres: Urząd Miasta Krasnystaw, ul. Plac 3 Maja 29, 22-300 Krasnystaw,
korzystanie z poczty elektronicznej: adres e-mail: miasto@krasnysatw.pl.
korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (umkrasnystaw/skrytka).
korzystanie z numeru telefonu 82 576 21 57 wew. 164
kontakt z za pomocą wiadomości tekstowych +48 602 480 297
Informacje o miejscach parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami
Bezpośrednio przed wejściem do budynku znajduje się jedno wydzielone miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.
Miejsce uzyskania informacji dodatkowych
Biuro Obsługi Mieszkańców – informacja podstawowa.
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
10. Aplikacje mobilne
EKrasnystaw - https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.igen.wiemo.ekrasnystaw&gl=PL