Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówI. Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy.
Należy załączyć:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy nieruchomości
3. Informację w sprawie podatku od nieruchomości IN-1, ZN-1/A, ZN-1B (formularze do pobrania na dole strony)
II. Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańców lub w pokoju Nr 34a
III. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu informacji w sprawie podatku od nieruchomości wraz z dokumentami lub do 30 dni od otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia – wystawiana jest decyzja.
IV. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się – jak w punkcie II). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
V. Ulgi:
Brak
VI. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Finansowo - Podatkowy UM Krasnystaw – stanowisko ds. wymiaru podatków
VII. Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych
Uchwały obowiązujące:
• Uchwała Nr XXXIV/244/2021 Rady Miasta Krasnystaw z dnia 3 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta Krasnystaw
VIII. Uwagi:
A. Termin płatności podatku lub zaległości podatkowych można odroczyć lub rozłożyć na raty spłatę.
• Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
• Wniosek o powyższe należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców UM lub pokoju 34 A
• Wnioski o odroczenie lub rozłożenie na raty są zwolnione z opłaty skarbowej
• Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek – podstawa prawna – Uchwała Nr XIV/113/2016 Rady Miasta Krasnegostawu z dnia 25 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej na terenie Miasta Krasnystaw.
B. Zaległość podatkową można umorzyć.
• Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
• Wniosek o umorzenie składa się po terminie płatności podatku
• Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
C. Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku od nieruchomości – wymienione w Decyzji podatkowej:
I rata – do 15 marca każdego roku
II rata – do 15 maja każdego roku
III rata – do 15 września każdego roku
IV rata – do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać u sołtysów lub na indywidualny rachunek bankowy podany w treści decyzji podatkowej.
Dodano do BIP dnia: 2012-12-18 16:44:57