Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Krasnystaw

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Data utworzenia
2021-03-03
Opis

I. Wymagane dokumenty:

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy.
Należy załączyć:
   1. Akt notarialny lub
   2. Umowę dzierżawy nieruchomości
   3. Informację w sprawie podatku od nieruchomości IN-1, ZN-1/A, ZN-1B (formularze       do pobrania na dole strony)
 
II. Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańców lub w pokoju Nr 34a
 
III. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu informacji w sprawie podatku od nieruchomości wraz z dokumentami lub do 30 dni od otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia – wystawiana jest decyzja.

IV. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się – jak w punkcie II). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
 
V. Ulgi:
Brak
 
VI. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Finansowo - Podatkowy UM Krasnystaw – stanowisko ds. wymiaru podatków
 
VII. Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych

Uchwały obowiązujące:
Uchwała Nr XXXIV/244/2021 Rady Miasta Krasnystaw z dnia 3 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta Krasnystaw

VIII. Uwagi:
A. Termin płatności podatku lub zaległości podatkowych można odroczyć lub rozłożyć na raty spłatę.
• Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
• Wniosek o powyższe należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców UM lub pokoju 34 A
• Wnioski o odroczenie lub rozłożenie na raty są zwolnione z opłaty skarbowej
• Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek – podstawa prawna – Uchwała Nr XIV/113/2016 Rady Miasta Krasnegostawu z dnia 25 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej na terenie Miasta Krasnystaw.

B. Zaległość podatkową można umorzyć.
• Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
• Wniosek o umorzenie składa się po terminie płatności podatku
• Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.  

C. Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.    

D. Terminy płatności podatku od nieruchomości – wymienione w Decyzji podatkowej:
I rata – do 15 marca każdego roku
II rata – do 15 maja każdego roku                                                                              
III rata – do 15 września każdego roku
IV rata – do 15 listopada każdego roku

E. Wpłaty można dokonywać u sołtysów lub na indywidualny rachunek bankowy podany w treści decyzji podatkowej. 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: - -
Dodano do BIP dnia: 2012-12-18 16:44:57