Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówDotyczy:
- Postępowanie jest prowadzone na wniosek właściciela nieruchomości lub użytkownika wieczystego.
- Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
- Przepisów działu III rozdziału I ustawy j.w. nie stosuje się do nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego do nieruchomości wykorzystywanych na cele rolne i leśne, chyba że dokonanie podziału spowodowałoby konieczność wydzielenia nowych dróg niebędących niezbędnymi drogami dojazdowymi do nieruchomości wchodzących w skład gospodarstw rolnych albo spowodowałoby wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości.
2. Załączniki:
- dokument stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości.
- wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastrowej.
- decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku, gdy nieruchomość nie jest objęta obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- wstępny projekt podziału stanowiący załącznik do wniosku o zaopiniowanie wstępnego projektu podziału nieruchomości (postępowanie o zaopiniowanie wstępnego projektu podziału nieruchomości poprzedza postępowanie o zatwierdzenie podziału nieruchomości w drodze decyzji administracyjnej).
- protokół z przejęcia granic nieruchomości.
- wykaz zmian gruntowych.
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
- mapa z projektem podziału (2 egz.). Dokumenty powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- decyzję Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie wydania pozwolenia na podział nieruchomości, jeżeli nieruchomość położona jest na terenie objętym ochroną konserwatorską.
Wypis z ewidencji gruntów oraz mapy do sporządzenia wstępnego projektu podziału można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Krasnymstawie mieszczącym się przy ul. Sobieskiego 3, Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
Wymagane dokumenty:
Nie pobiera się. (zwolniono z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. n ustawy
z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej – t.j. Dz. U. 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.).
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Krasnystaw, Plac 3 Maja 29, 22-300 Krasnystaw
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Nie później niż w ciągu 30 dni, sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż
w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania. - Postępowanie kończy się wydaniem wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się na piśmie za pośrednictwem Burmistrza Krasnegostawu.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska, pok. nr 25, tel. (82) 576 21-57, wew. 170 (w zakresie wydania decyzji o zatwierdzenie podziału nieruchomości).
Wydział Inwestycji Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej, pok. nr 12, tel. (82) 576 21-57, wew. 112 (w zakresie zaopiniowania wstępnego projektu podziału nieruchomości).
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1990 z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r., Nr 268, poz. 2663).
Dodano do BIP dnia: 2017-03-28 12:39:54