Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Krasnystaw

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Podatek leśny od osób fizycznych
Data utworzenia
2021-03-03
Opis

I. Wymagane dokumenty:

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć informacje w sprawie podatku leśnego oraz niżej wymienione dokumenty:

1. Akt notarialny

2. Umowę dzierżawy lasu


II. Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Mieszkańców lub w pokoju Nr 34-A


III. Termin odpowiedzi:

Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku.


IV. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców, UM Krasnystaw w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie II).

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


V. Ulgi: Brak


VI. Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Finansowo - Podatkowy UM Krasnystaw – stanowisko  ds. wymiaru podatków


VII. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym


VIII. Uwagi:

A. Termin płatności podatku można odroczyć lub rozłożyć na raty

• Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa

• Wniosek o powyższe należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców UM

• Wnioski o odroczenie lub rozłożenie na raty są zwolnione z opłaty skarbowej

• Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek – podstawa prawna – Uchwała Nr XIV/113/2016 Rady Miasta Krasnegostawu z dnia 25 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej na terenie Miasta Krasnystaw.

B. Zaległość podatkową można umorzyć lub rozłożyć spłatę na raty.

• Podstawa prawna – art.67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa

• Wniosek o umorzenie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu po upływie terminu płatności podatku

• Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.


C.  Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie

W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.


D. Terminy płatności podatku leśnego – wymienione w decyzji podatkowej:

I rata – do 15 marca każdego roku

II rata – do 15 maja każdego roku

III rata – do 15 września każdego roku

IV rata – do 15 listopada każdego roku


E. Wpłaty można dokonywać u sołtysów lub na indywidualny rachunek bankowy podany w decyzji podatkowej

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: - -
Dodano do BIP dnia: 2012-12-18 16:37:07