Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówI. Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć informacje w sprawie podatku leśnego oraz niżej wymienione dokumenty:
1. Akt notarialny
2. Umowę dzierżawy lasu
II. Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańców lub w pokoju Nr 34-A
III. Termin odpowiedzi:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku.
IV. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców, UM Krasnystaw w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie II).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
V. Ulgi: Brak
VI. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Finansowo - Podatkowy UM Krasnystaw – stanowisko ds. wymiaru podatków
VII. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym
VIII. Uwagi:
A. Termin płatności podatku można odroczyć lub rozłożyć na raty
• Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
• Wniosek o powyższe należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców UM
• Wnioski o odroczenie lub rozłożenie na raty są zwolnione z opłaty skarbowej
• Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek – podstawa prawna – Uchwała Nr XIV/113/2016 Rady Miasta Krasnegostawu z dnia 25 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej na terenie Miasta Krasnystaw.
B. Zaległość podatkową można umorzyć lub rozłożyć spłatę na raty.
• Podstawa prawna – art.67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
• Wniosek o umorzenie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu po upływie terminu płatności podatku
• Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
C. Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku leśnego – wymienione w decyzji podatkowej:
I rata – do 15 marca każdego roku
II rata – do 15 maja każdego roku
III rata – do 15 września każdego roku
IV rata – do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać u sołtysów lub na indywidualny rachunek bankowy podany w decyzji podatkowej
Dodano do BIP dnia: 2012-12-18 16:37:07