Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Krasnystaw

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Podatek leśny od osób fizycznych
Data utworzenia
2021-03-03
Opis

I. Wymagane dokumenty:

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć informacje w sprawie podatku leśnego oraz niżej wymienione dokumenty:

1. Akt notarialny

2. Umowę dzierżawy lasu


II. Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Mieszkańców lub w pokoju Nr 34-A


III. Termin odpowiedzi:

Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku.


IV. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców, UM Krasnystaw w godzinach pracy Urzędu – jak w punkcie II).

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


V. Ulgi: Brak


VI. Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Finansowo - Podatkowy UM Krasnystaw – stanowisko  ds. wymiaru podatków


VII. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym


VIII. Uwagi:

A. Termin płatności podatku można odroczyć lub rozłożyć na raty

• Podstawa prawna – art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa

• Wniosek o powyższe należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców UM

• Wnioski o odroczenie lub rozłożenie na raty są zwolnione z opłaty skarbowej

• Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek – podstawa prawna – Uchwała Nr XIV/113/2016 Rady Miasta Krasnegostawu z dnia 25 lutego 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej na terenie Miasta Krasnystaw.

B. Zaległość podatkową można umorzyć lub rozłożyć spłatę na raty.

• Podstawa prawna – art.67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa

• Wniosek o umorzenie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu po upływie terminu płatności podatku

• Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.


C.  Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie

W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.


D. Terminy płatności podatku leśnego – wymienione w decyzji podatkowej:

I rata – do 15 marca każdego roku

II rata – do 15 maja każdego roku

III rata – do 15 września każdego roku

IV rata – do 15 listopada każdego roku


E. Wpłaty można dokonywać u sołtysów lub na indywidualny rachunek bankowy podany w decyzji podatkowej

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: - -
Dodano do BIP dnia: 2012-12-18 16:37:07