Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Krasnystaw

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Deklaracja dostępności
Data utworzenia
2020-10-21
Opis

Deklaracja dostępności serwisu umkrasnystaw.bip.lubelskie.pl

Urząd Miasta Krasnystaw zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krasnystaw.

Data publikacji strony internetowej: 2013-01-07. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-02.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Uchwały Rady Miasta Krasnystaw do 2022 roku są skanami dokumentów.

  • Zarządzenia Burmistrza Krasnegostawu do 2022 roku są skanami dokumentów.

  • Nagrania obrad Rady Miasta opublikowane przed wejściem w życie ustawy (przed 23.09.2020 r.) nie posiadają napisów.

  • Dokumenty pochodzące od podmiotów zewnętrznych dodane są w postaci skanów dokumentów z uwagi na brak dostępu do pliku źródłowych.

  • Pojawiają się błędy w semantyce html.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-17.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Buczek, m.buczek@krasnystaw.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 82 576-21-57 wew. 123. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać wnioski zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku

Wejście główne do budynku znajduje się od ulicy Plac 3 Maja.

Dla osób z niepełnosprawnościami dostęp zapewnia pochylnia o odpowiednim stopniu nachylenia.

Do Straży Miejskiej prowadzi bezpośrednie wejście od ul. Matysiaka, dostępne z poziomu chodnika.

Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet w budynku

Budynek Urzędu Miasta posiada dwa piętra.

W budynku nie ma windy.

Na parterze zlokalizowane są Biuro Obsługi Mieszkańców, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego oraz Straż Miejska.

W Biurze Obsługi Mieszkańca znajduje się wydzielone miejsce do obsługi interesantów z różnych wydziałów.

Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się w Biurze Obsługi Mieszkańca.

Dostęp na pierwsze i drugie piętro budynku zapewniają schody wyposażone w poręcz jednostronną.

Opis dostosowań w budynku

Na ścianie każdej kondygnacji, przy wejściu z klatki schodowej, znajduje się plan ewakuacji zawierający rozkład pomieszczeń.

Krawędzie schodów przy zmianie poziomu posadzki zostały oznaczone taśmą kontrastową.

W obiekcie znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Znajduje się pętla indukcyjna.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą korzystać z pomocy poprzez:

  • wysyłanie korespondencji na adres: Urząd Miasta Krasnystaw, ul. Plac 3 Maja 29, 22-300 Krasnystaw,

  • korzystanie z poczty elektronicznej: adres e-mail: miasto@krasnysatw.pl.

  • korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (umkrasnystaw/skrytka).

Kontakt do koordynatora ds. dostępności – Radosław Dąbrowski

numeru telefonu 82 576 21 57 wew. 164

kontakt z za pomocą wiadomości tekstowych +48 602 480 297

Informacje o miejscach parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami

Bezpośrednio przed wejściem do budynku znajduje się jedno wydzielone miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.

Miejsce uzyskania informacji dodatkowych

Biuro Obsługi Mieszkańców – informacja podstawowa.

Aplikacje mobilne

eKrasnystaw w wersji dla systemu Android

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sawicki Wojciech
Dodano do BIP dnia: 2020-10-21 13:19:29