Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Krasnystaw

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Podatek od nieruchomości od osób prawnych
Data utworzenia
2021-03-03
Opis

I. Wymagane dokumenty:

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć deklarację na podatek od nieruchomości DN-1, ZN-1/A, ZN-1/B (formularze do pobrania na dole strony) oraz załączyć dokumenty potwierdzające zaistnienie faktu np.:

1) Akt notarialny
2) Umowa najmu/dzierżawy nieruchomości.

 II. Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Mieszkańców lub w pokoju Nr 34-A

III. Termin i sposób załatwienia sprawy:

Do 30 dni po otrzymaniu wniosku w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia – wystawiana jest decyzja.


IV. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się – jak w punkcie II).

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

V. Ulgi: Brak

VI. Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Finansowo - Podatkowy UM Krasnystaw – stanowisko ds. wymiaru podatków

VII. Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych

Uchwały obowiązujące:
Uchwała Nr XXXIV/244/2021 Rady Miasta Krasnystaw z dnia 3 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta Krasnystaw

VIII. Uwagi:

  1. Wysokość podatku od nieruchomości określa samodzielnie podatnik w złożonej deklaracji na podstawie uchwały Nr XXXIV/244/2021 Rady Miasta Krasnystaw z dnia 3 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wysokości stawek w podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta Krasnystaw. Podatnik jest zobowiązany do sporządzenia deklaracji na podatek od nieruchomości na formularzu obowiązującym na terenie gminy (miasta) właściwej miejscowo  ze względu na miejsce położenia nieruchomości. Złożenie deklaracji na innym formularzu traktowane jest jak niezłożenie wymaganej deklaracji.  Ponadto, aby złożenie deklaracji można było uznać za wywiązanie się podatnika z obowiązku podatkowego, deklaracja DN-1 musi być złożona wraz z prawidłowo wypełnionym załącznikiem ZN-1/A, który jest jej integralną częścią i dodatkowo, w przypadku podatników korzystających ze zwolnień w podatku od nieruchomości – prawidłowo wypełnionym załącznikiem ZN-1/B (identyfikatory geodezyjne działek, budynków i lokali podlegających opodatkowaniu lub zwolnieniu, które należy wpisać w załączniku ZN-1/A, można znaleźć w wypisach z ewidencji gruntów i budynków Starosty Krasnostawskiego).
  2. Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych. I rata w terminie do dnia 31 stycznia, pozostałe do dnia 15-go każdego miesiąca. Raty podatku od nieruchomości wpłaca się - bez wezwania - na konto Miasta Krasnystaw nr 90 8200 0008 2001 0000 0417 0063 - Bank Spółdzielczy w Krasnymstawie. Terminy płatności podatku od nieruchomości określa art. 6 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych. Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
  3. Zaległości podatkowe można odroczyć, umorzyć lub rozłożyć spłatę na raty, wniosek w tej sprawie składa się po terminie płatności podatku
  4. Termin płatności podatku można odroczyć lub rozłożyć spłatę na raty

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: - -
Dodano do BIP dnia: 2012-12-18 16:40:24